Yeniden Doğan Telefon

Elbette sabit yazılım (firmware) güncellemesinin faziletlerinden haberdarım. Ama, bu kadar etkili şekilde hayatımı değiştirebileceğini tahmin etmek için vakit harcamamıştım. Bir seneyi aşkın süredir kullandığım E90 Communicator, geçenlerde akıl edip yaptığım bir güncellemeyle birlikte çok kullandığım iki özelliğinde radikal bir gelişme sergiledi.

Daha Hızlı GPS

Nokia'dan teste gelen N85'i bir süredir kullanıyorum ve E90'ın GPS'le konum bulma yeteneği neden bu kadar zayıf ve vakit alıcı diye düşünüyorum. Yaptığım güncelleme sonrasında, n85'le aynı hıza erişmiş durumda. Eğer çok kuytu bir yerde değilseniz, birkaç saniye içinde şebekeden yaklaşık yerinizi göstermeye başlayan E90, hava şartlarına bağlı olarak, en iyi şartlarda 10 saniye içinde de GPS verisini kullanarak gerçek zamanlı yerinizi göstermeye başlıyor!

Sertifikalar Güncel Kalsın

E90'la ilgili bir sorunum da, Gmail tarafından sağlanan uygulamanın güvenlik sertifikalarının sürekli her bağlantıda onay sormasıydı. Görünüşe göre yeni sabit yazılımla birlikte bu sertifika sorunu da ortadan kalktı. Güvenli bağlantı kullanmama rağmen artık "Bak bu sertifikayı ben tanımıyorum, kabul edeyim mi?" sorularının sonu geldi.

Sonuç: Kullandığınız ürünün yazılımını arada bir güncelleyin. :)


4 yorum:

Adsız dedi ki...

berkin gmail adresinden cevap bekliyorum :)

Berkin Bozdoğan dedi ki...

Kim olduğunuzu bir bilsem... :)

Adsız dedi ki...

berkin ben ilter mail atmıştım şu mac le ilgili ,maillerin arasında vardır mailim (gmail) yardımcı olursan çok kayda geçer,malum sende yoğunsun biliyorum ama işte fazla anlıyan arkadaşım yok donanım işinden, seni yakın gördüm :)

Yiğit N dedi ki...

Ben de bu GPS'in genel anlamda bu şekilde yavaş çalıştığı kanısına varmıştım. Bugün ben de yazılımı güncelledim. Sote bir yerde olduğumdan dolayı test etme fırsatı yakalayamadım.