Hoş Geldin Daito

Ara sıra bu işlere çok mu para harcıyorum diye durup düşünüyorum ama açıkçası işim ve hayatımın bir kısmı bilgisayarlar olduğu için giden paraya çok da acımıyorum. Bir Jerry Pournelle okuru olarak bilgisayarlarına isim vermeyi adet edinmiş kullanıcılardanım. Zamanında bana en büyük teknoloji sıçramasını yaratmış olan Miyamoto isimli bilgisayarıma ithafen yeni makineme Japoncada uzun kılıç anlamına gelen Daito ismini verdim.




Uzatmadan esas heyecanlı kısmına geleyim: Teknik özellikler. Sony'nin marifeti olarak yeni S serisinde dar alanda çok fazla yetenek sıkıştırılması söz konusu. Serinin en donanımlı modeli olan VPCSB1B9E/B üzerinde Intel'in tümleşik grafik işlemcisine de sahip olan ikinci nesil Core i7 2620M mevcut. Turbo Boost ile 3,4 GHz'i gören işlemcide Hyper-Threading'le dört izlek çalıştırabilen çift çekirdek ve 4 MB üçüncü seviye ön bellek mevcut. Tabii ki değiştirilebilir grafik işlemcisi desteğiyle bu makineyi gizli bir canavara dönüştüren AMD Radeon HD 6630M ekran kartını da unutmamak lazım. Hepsi 1,7 kilogram içinde. Tüm ayrıntıları buradan görebilirsiniz.

Taşınan hayat

Ana çalışma ortamım olan bu makine sayesinde işimi gücümü her yere taşıyabileceğim. Açıkçası yakın arkadaşlarımın bildiği üzere bilmemkaç yıldır masüastü bilgisayarım yok (ah evet ofislerimde var, kişisel işlerim hep dizüstü bilgisayarla yürüyor). O nedenle taşınabilir hayata bir kere alışınca evden çıkarken yanınıza alamadığınız iri kasanızı aklınızda zarar hanesine yazmaya başlıyorsunuz.

Güncellemeler yolda

Ürünle ilgili memnuniyetsizlik hissettiğim tek nokta üzerinde gelen 5400 d/d hızındaki sabit disk. arkadaş o kadar para veriyorsun SSD yok, geçtim 7200 d/d mekanik disk de yok... Neyse bu yarın (2 Haziran) arızayı gideriyorum. Teknobiyotik.com'dan verdiğim tek disk ve çift kafalı Seagate Momentus 7200.4 elime ulaşıyor. Sıfırdan tekrar sisem kuracağım ama dert değil. Zaten disk değiştireceğim için BitLocker güvenlik sistemini de etkinleştirmemiştim.


Ah tabii saplantılı olmak zor zanaat, üründeki belleği de 6 GB'tan 8 GB seviyesine çıkartıp birden fazla sanal makineyi rahat çalıştırabilmek istiyorum (marjinal faydası yok ama saplantılıyım). Bu makinede sadece bir bellek yuvası var; 4 GB DDR3 1333 MHz bellek anakarta lehimli geliyor, diğer yuvaya da 2 GB takıp gönderiyorlar. İşin güzel tarafı, tek kapak açarak bellek yuvası ve sabit diske erişebiliyorsunuz. Vaio SZ'de disk değiştirmiş birisi için bunun ne denli bir nimet olduğunu bilemezsiniz.


Sonuç olarak...

Ailenizin sevimli manyağı yeni oyuncağına kavuştu ve kendisine ürettiği dertlerle cebelleşiyor.

Ama çok eğlenceli, valla bak!..

Hiç yorum yok: