SSD ile Güzel Günler

.

Geçtiğimiz haftalarda aldığım ve hayrını görmeye devam ettiğim dizüstü bilgisayarım Daito için bazı güncelleştirmelerin yolda olduğundan bahsetmiştim. İşin güzel tarafı, bellek yükseltme işlemi sorunsuz şekilde çalıştı; makine içindeki 2 GB'lık modülü çıkartıp 4 GB'lık olanı taktım. Sony bu modellerde 4 GB belleği de ana karta lehimli sunuyor. Sonuçta kırh eder! değil 8 GB'a geldi toplam bellek. Manyak mısın olm? diyen arkadaşlar için, tamamen sanal makineleri rahat çalıştırabilmek için alınmış bir önlem olduğunu söylemeliyim.

Failatün Failün

Gelelim disk yükseltme operasyonuna: Maalesef 7200 d/d hızındaki Seagate Momentus, bilgisayarımda çalışmamayı tercih etti. Sanırım bir güç sorunu oldu ve 7200 d/d diski çalıştıracak güç kablodan geçemedi. İşletim sistemi kurulana kadar her şey güzel giderken ilk yeniden başlatma esnasında (farklı işletim sistemlerinde denedim) disk okuma hatası geldi. Kafaya fazla takmadım zira hızlı bir yedekleme diskine de ihtiyacım her halükârda olacaktı.



Esas Yükseltme...

Baktım böyle olmuyor, sistemi SSD'ye terfi ettirmeye karar verdim. Dertsiz tasasız, sistemimde çalıştığına emin olduğum SandForce destekli bir katı depolama birimi seçtim. Açıkçası gönlüm OCZ'den yanaydı ama neredeyse bire bir aynısı olan Team isimli üreticinin sürücüsünü tercih ettim (dağıtıcı şirketin stoğunda OCZ kalmamıştı).

İki haftada, çıkan başka disk sorunları nedeniyle olanları da katınca dördüncü sistem kurulumumu yaparken artık bitkin düşmüştüm ama en nihayetinde sistem birazcık! hızlanmıştı. Açıkçası aradığım OCZ'nin (Vertex 2) piyasada kalmamasının sebebi SATA 3 desteğiyle gelecek ürünler olabilir. Dizüstü bilgisayarda yeni teknolojinin marjinal faydası pek az olacağı için çok da takıldığım bir mesele değil.

Önemli bir nokta


Elbette sistemin açılış ve kapanış hızları çok yükseldi. Fakat yaptığım anlamsız bir deneyi burada aktarayım:

SSD yaklaşık 250 MB/s ile okuyup yazsa sistemi bekleme konumuna (hibernate) sokup geri getirmek, sistemde 8 GB bellek olduğunu düşünürseniz, 2x32 saniye sürüyor. Eğer çalışma ortamınızı saklamak gibi bir derdiniz yoksa sistemi açmak 15 kapamak 10 saniye sürerken hazırda bekletmeyi tercih etmeyin. :)


.

Hiç yorum yok: