Dijital Tam Çerçeveye Terfi Zamanı


Zamanı geldi de geçiyordu. Nihayet bazı imkânlar bir araya geldi de kendime uygun bir tam çerçeve algılayıcıya sahip bir dijital SLR fotoğraf makinesi alabildim. Henüz elime ulaşmadı; fakat bütün eşyaları daha önce kullanmıştım. Yabancı değilim.

Sony Dediğin Aslında Minolta

Eski olmasa da bir Minolta, ardından ise Konica Minolta kullanıcısı olarak Sony'nin Minolta geleneğine bağlı kalarak yeni modeller ürettiği ve kullanıcıların alıştıkları rahatlığı ürünlerinde en son noktasına kadar barındırdığına ikna olduğum için Sony demiş bulunuyorum.



İkinci El Sıkıntısı

Meşhur Canon mu, Nikon mu çatışmasında önemli bir rakip olarak gördüğüm ve o çatışmadaki algılayıcıların bile çoğunu üreten firmadan bir ürün almak o kadar da abes değil. Ah evet, ikinci el lens konusunda Türkiye'de çok ciddi sıkıntı olduğunu biliyorum ve sadece bu yüzden bir ara Canon veya Pentax'a yöneliyor vaziyetteydim. Artık bu sıkıntıyı da Ebay ve benzer kanallar marifetiyle aşmayı hedefliyorum.

Eşyalar

Şu anda bana geliyor gibi görünen şeyler arasında Alpha 850 gövde, dikey tutamaç (fazladan bir pil de sipariş edildi), 50 mm f/1,4 lens ve F58AM flaş mevcut. Elimde eski ama ADI marifetli bir Minolta 28-100 mm kit lens mevcut. Hayat kurtaran bir ürün olduğu için bir süre benimle yaşayacak. Çakma Minolta 75-300'ümü de bir süre bu gövdeyle kullanıp yakma taraftarıyım. Yerine meşhur Sigma 50-500 veya çeşitli markaların 18-200 gibi lenslerinden alma ihtimalim var. 

Ah, elbette eski filmli gövdeye takabileceğim 50 mm, geniş diyaframlı lens sayesinde Fujifilm Velvia 50 bile kullanabilirim. Heyecanlandım!

Harekete hazır mıyız? :)

Not: Görüntü işleme yazılımlarını fotoğraflarda kullanmayı reddetmeyi sürdüreceğim. Orada burada yayınladığım fotoğrafları kırpmadan veya renkleri üzerine oynamadan sergileyecek yeteneğe ve özgüvene sahibim.

Hiç yorum yok: