Şarkıların İzinde: Yeşil Ördek

Başlıkta şarkı dedik ama bu bir türkü. Bu türküyü İlk defa Arif Sağ ve Belkıs Akkale'nin, kıt türkü bilgimle ve üstüme vazife olmayarak, muhteşem şeklinde değerlendirebileceğim Seher Yıldızı albümünde dinlemiştim. Albüm baştan aşağı güzel türküler ve halk müziği çalgılarının şahane karşımını içeriyordu. Yorumların farklarını bilmiyorum; ama ilk gördüğüm yerde satın alınacaklar listesinde olan bir albümdür. Siz bir de o albümdeki Sarı Gelin yorumunu dinleyin, aah ah! Kaybettik gitti kasedini. Neyse, sağlık olsun.

Bir sevgiden çekilen tatlı derdi anlattığını düşündüğüm bu türkü, içinde düşünceli bir neşe havası barındırıyor. Sözleri ise melodisi kadar insanı kendisine çekiyor. Gülümser misiniz hüzünlenir misiniz, orasına dinlerken siz karar verirsiniz. Yavaş okunursa tahminen hüzünlenirseniz de ben bu yorumunu dinlerken gülümsüyorum.


Sözleri:

Yeşil ördek gibi daldım göllere
Sen düşürdün beni dilden dillere
Başım alıp gidem gurbet ellere
Ne sen beni unut ne de ben seni

Sevdiğim cemalim güneşim mahım
Seni seven aşık çeker ezvahın
Getir el basayım kelamullahın
Ne sen beni unut ne de ben beni

Hiç yorum yok: