İnsan Hayatını Ne Zaman Gözden Geçirir?


Öncelikle bir hatırlatma: Bu komik bir yazı. Başlığa bakıp gerilmeyin. Tamam, hafif de trajik diyelim; ama eğlenceli olacak söz. Burada sayacaklarım hakikaten artık yirmi beş yaşına gelmiş bendenizin aklından geçtikçe hayatı sorguladığı noktalardır. Bu arada, "bende" sözcüğü, köle demektir. O zaman, Berkin hayatta yaptığı şeyleri ne zaman sorgular, neden ulan, neden diye başını taşlara vurur?

- Okul hayatınızda kimsenin bakmadığı veya bakmayacağı (hadi acil durumlar hariç) bir hatun kişinin sevgiliye sevgili demiyorsa...

- Lise vaktinde popülerliğiyle insanları etkileyen ve konuşkanlığıyla her türlü temaşada gördüğünüz, üstüne üstlük siz ortamlara açıldığınızda her fırsatta (istemese de) önünüze çıkan; bütün bunlardan sonra da herkesin gelecekte şovmen olur, diye baktığı arkadaşınızın gazı liseden sonra biter de kendi çapında takılmaya başlarsa ve sadece lisede sizin önünüzü kesmekle kaldıysa...

- Bilmem kaç yılınızı eğitime öğretime ayırdıktan sonra ekmeğinizi alaylı olarak kazanma durumuna geldiğinizde öğrendiğiniz ilk şey size para kazandıran firmaların başında genellikle sizden daha eski alaylılar olduğunu öğrenirseniz...

- Güzelliğin ne önemi var, önemli olan iç güzelliği diyen herkesin birkaç sene sonra dışı kusursuz görünen eşlerine iç güzelliği konusunda telkinlerde bulunmaya başladığını görürseniz...

- Bariz şekilde kusurları bulunan arkadaşlarının gönlünü almak için anlamsızca biz seni böyle seviyoruz diyen herkesin aslında zevklerinin çook farklı olduğunu her zaman en acı şekilde görüyorsanız...

- Dürüstlük nutukları atıp ilk fırsatta affedersiniz canlı yayında milletin kanını emen insanları görüp, başıma bela almayayım diye susuyorsanız...

- Doğru zamanda doğru yerde bulunan insanların şanslarına gıpta ederken anlamsız şekilde, sonsuz ihtimalli bir alternatif hayatlar düşüncesine dalıp her bir dönüm noktasını paradokssal ihtimalleri de hsaba katıp değerlendirirken saatlerinizi harcayabiliyorsanız...

- Yirmi beş yaşına gelip hayatta yaşanabilecek birçok şeyi henüz yaşamadığınızı fark edip "ulan erteledikçe daha da değerlenmiyormuş" fikrine anca vardıysanız...

- Bütün bu yazılanları düşünüp taşınıp bir gecede bir araya topladığınızı fark ettiyseniz ve ulan ne rezil bir hayatım varmış diye düşündüyseniz...

... bana mıydı ulan dünyanın garezi!?!.. demez misiniz? İşte, ben arada diyorum.

3 yorum:

fish dedi ki...

yahuu berkin sen var ya çok inatçı bi insansın :))

hayatında yapmadıklarını ,eksikliklerini ,ertelediklerini düşünmek konusundaki ısrarını takdir ediyorum..

senden bir de yaptıkların yapacakların ve artıların konusunda bir yazı bekliyorum :)gündüz gözüyle olsun mümkünse :P

yok deme yemem...

Berkin Bozdoğan dedi ki...

Selamlar Fiş,

Valla ben bunlaru yazarken çizerken eğleniyorum. İyi şeylerden bahsederek parodi yapılmaz. Birisinin bir sözüdür, kimin şimdi hatırlayamıyorum: "Cennette mizah olmaz". Bunun tam tersini düşününce en kötü durumlar veya hayatlar hep daha fazla mizah çıkartmaya yarar. Kara mizah olur, ak mizah olur; mizah olduğu sürece sorun yok. Tabii şu sözde anlatılanlar aslında empatik insanları rahatsız edebilir: "Bizim komedimiz bir başkasının trajedisidir".

Sorunlar beni üretkenliğe ittiği için memnunum. İyi şeylerden bahsederek bu kadar eğlenemem. :)

fish dedi ki...

hıh işteeee...

gündüz gözüyle yazdığın ve aslında senin en büyük artını anlatan bir yorum :P

sorunlarla ve eksikliklerle mizah yaratıp dalga geçebilme gücü :)))

yazılarından anlaşılıyo zaten bunlar ama ben dile getirmeni de istemiştim..üstü kapalı kalsın istemedim :))))

en iyisinden bir motorsikleti hakediyosun :P..hayat duysun sesini inşallah :P