Linux Mint'te özel tarih ve saat gösterimi

Sık sık bilgisayarlarımda bir GNU/Linux dağıtımı kullandığımı bilenler vardır belki. Ofiste bulduğum Asus ZenBook UX305'te de Linux Mint'in 17.3 sürümünü kullanıyorum, yağ gibi kayıyor. Eh biraz da konuya hakimseniz sorunsuz şekilde çalıştığını söylemeliyim (bazı takılma sorunları var ama sebebini çözemedim).

Görev çubuğunu yukarıda kullanırken kendi istediğim saati de seçebilmek güzel, tarih ve saati demek daha doru çünkü ikisinin bir arada olmasını derli toplu durmasını seviyorum. Neyse ki pencere yöneticileri genellikle bunlara izin veriyor.


Linux Mint altında benim tarih dizilimim yukarıda gördüğünüz üzere şu şekilde.

[dört haneli yıl].[çift haneli ay].[çift haneli gün] [çift haneli saat(24)]:[çift haneli dakika]:[çift haneli saniye]
Bu ayarları yapabileceğiniz arayüz, var olan tarih/saat kısmına sağ tıklayınca çıkıyor:


Bunu oluşturabilmek için yukarıdaki pencerede gördüğünüz özelleştirilmiş saat/tarih kısmına şu satırı yazmanız yeterli:

%Y.%m.%d %H:%M:%S

Farklı bir ayar yapmak isterseniz sayfadaki "daha fazla bilgi göster" kısmına tıklamanız sizi bu ayarların derlendiği sayfaya götürüyor. Ben de oradan baktım. Her defasında ayarlamaktan bıktığım için kendime not olarak düşerken belki birilerinin işine yarar diye buraya da yazdım.

Hiç yorum yok: