Yeni Dizüstü Bilgisayarım Geliyor

Geçtiğimiz hafta, 17 Temmuz'da bir Cuma akşamı, bilgisayarımın artık kendisini koyverdiğini fark ettim. Emektar Sony VAIO SZ1-XP/C 1 yıl boyunca kesintisiz şekilde bana çalıştıktan (ve aslında benden önce daha değerli insanlara da bir süre hizmet ettikten) sonra son nefesini verdi. Esrarengiz şekilde çatlamış (tamiri 200 € civarında, 90 $ verip panel getirtmek ise riskli ve pahalı) olan ekranı da düşünerek dedim ki bu aletin miadı dolmuş, hatta miat dolması olmuş.

Fotoğraf Makinesi Konusu

Bu arada, arkadaşım Murat Gamsız'la 18 Temmuz'da şans eseri yolda karşılaşıp fotoğraf çekerken deklanşörü tam basmaya tepki vermemeye başlayan fotoğraf makinem kendine geldi. Bugün denedim ve çalıştığını gördüm. Hatta iş çıkışı birkaç poz çekeceğim.

Yeni Dizüstü Seçerken

Aradım taradım, Monster'ın 12 inçlik modeli oldukça çekici geldi. Özellikleri yeterli ve doyurucu, pil ömrü ise biraz sakattı. Neyse tam alacaktım ki kartta sorun çıktı. Neyse birkaç arkadaşa sohbet arasında bahsederken "olm onu alacağına distribütörden Acer, HP falan ayarlayalım" dedi. Ben de peki diyerek dağıtıcı firmanın sitesinde gezinmeye başladım. Ardından ne göreyim, Acer Timeline serisi 13,3 inçlik modelleri, enerji tasarruflu işlemci seçenekleri ve uzun pil ömrüyle raflarda duruyor.

Aradığım Model Çıkmayınca...

Esasında aklıma yatan model Core 2 Duo işlemcili ve ATI Mobility Radeon HD 4330 ekran kartlı olan Acer Timeline modeliydi. Fakat bu model firma stoğunda çıkmadı. Yerine ise aslında daha iyi bir model buldum. Intel Core 2 Solo SU3500 işlemcili ve ATI Mobility Radeon HD 4570 üzerindeki işlemci belki o kadar iyi değil ama PC World'deki dostum Levent Özgürel'e sorunca Core Solo'nun çok da kötü olmadığını öğrendim. Intel'in internet sitesinden de Penryn temelli ULV işlemcilerin anakarta çakılı olmadığını görünce "çok kasarsa SU9300, 300 dolardan ucuz" diyerek operasyona giriştim.

Pil Ömrü Önemli

Acer Timeline ile ilgili en güzel taraf, Intel Enhanced Speed Step ve ATI PowerPlay sayesinde 8 saat civarında giden pili. Zaten Acer'ın Türkiye ofisinde çalışan bir arkadaşım "şarj aleti de taşımak gerekmeyeceği için yükün çok hafifleyecek" dedi. Onlar da ürüne inanıyorlar. Bu arada aletin ağırlığı 1,6 kilogram.

Umarım yarın ürün elimde olacak ve huzura ereceğim.

Teknik Özellikler

- 1,4 GHz Intel Core 2 Solo işlemci (800 MHz FSB)
- 2x2 GB DDR3 1066 MHz bellek
- ATI Mobility Radeon HD 4570 ekran kartı (512 MB, tahminen GDDR3, bellek)
- 13,3 inç LED aydınlatmalı ekran
- 5600 mAh pil, 6 hücreli (8+ saat pil ömrü deniliyor ama 4570'le o kadar gitmez)
- 320 GB 5400 d/d SATA disk (bu SSD oluverecek birden, sanırım bu ürün)


Hiç yorum yok: